Dergi Üzerine Güzelleme*

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Helvetica; panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4; mso-font-charset:162; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536902279 -2147483648 8 0 511 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

 

“Kitap fazla ciddi, gazete fazla sorumsuz. Dergi hür tefekkürün kalesi”. Bu ifade, Cemil Meriç’in onlarca, belki de yüzlerce çarpıcı ifadesinden sadece biri. Çoğu kere tek kişinin eseri olan kitap karşısında, dergiyi zekalar topluluğunun eseri olarak vasıflandırıyor Meriç.

         

          Meriç’ten alıntılarla başladığıma bakıp da yazının Meriç ile ilgili olduğunu düşünürseniz, yanılırsınız. Hayır bu bir Cemil Meriç yazısı değil. Ama şunu itiraf edeyim ki ondan, onun ifadelerinden ilham alınarak kağıda dökülen bir yazı.

 

          Hisar, Türk Edebiyatı ve Pınar gibi dergilerde yazıları yayınlandı Cemil Meriç’in. Ama bir Sezai Karakoç denilince aklımıza hemen Diriliş dergisinin geldiği gibi Cemil Meriç denince aklımıza gelen bir dergi ismi yok.

 

          Sadece Karakoç değil tabi. Büyük Doğu denince hangimizin aklına Necip Fazıl gelmez? Keza Nurettin Topçu ismi Hareket dergisiyle, Mustafa Kutlu ismi Dergah dergisiyle zihinlerimizde yer etmiştir.

 

          Özellikle Edebiyat dergileri çoğu zaman genç kalemlerin ilk tecrübelerini yaşadıkları, bu yolla cesaret kazandıkları, varsa ki olmaması mümkün değil hatalarından arınmaya vesile olan önemli ortamlardır. Onlar için ‘mektep’ tabiri de kullanılır.

 

 

 

 

*Bu yarım kalmış bir denemedir, devamı gelir mi bilemeyeceğim...

Yorum Yaz
Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !